mandag 3. mars 2014

Surdeigsbrød og litt til ...

Då vart det helg, og eg fekk tida til å prøve ut surdeigane mine. Denne gongen brukte eg faktisk oppskrift. Det er ei stund sidan eg har laga brød med surdeig og tenkte det var tryggast å bruke ei god oppskrift. Oppskriftene fann eg i boka til Morten Schakenda: Om boller brød og tilfeldigheter fra bakeriet i Lom. Dette er ei bok eg verkeleg kan anbefale! Det er forholdsvis lite surdeig i dei oppskriftene, så då må det vere litt bra futt i surdeiga for å få det til. Eg var spent på om eg fekk det til. Eg meiner å hugse at surdeigane hans er fastare i konsistensen enn mine er. Laurdag morgon før eg reiste på jobb, mata eg opp deigane. Dvs. eg fylte på 50 gr mjøl og 50 gr vatn og blanda i deigane. So fekk det stå på kjøkkenbenken og godgjere seg til eg kom heim. Eg laga fyrst deig til lyst surdeigsbrød.

Etterheving gjorde eg i hevekorgene mine og det tok eit par timar. Her er det dei grove surdeigsbrøda som er klare til etterheving. Dei vart laga søndag.


Det vart litt trongt om saligheita ...


Resultatet vart ikkje so verst. :)) Og godt smakte dei.


Medan surdeigane mine heva, hadde eg god tid å kome meg ut ein tur, og her er våren komt sjølv om vi berre so vidt skriv mars.


So var det måndag, og dagens middag vart alt-i-eitt-gryte, det likar eg godt å lage.

Det er so kjekt å putte alt i ei gryte, enkelt og kjempegodt. Masse gode smakar blandar seg og resultatet er nydeleg. Lite å vaske opp og litt tid til å slappe av eller gjere litt husarbeid medan middagen lagar seg sjølv. ;-))

Fylt svinefilet med fargerikt fylgje.
ca. 4 porsjonar
600-700 gr svinefilet, eg brukte indrefilet
1/2 grøn paprika i store betar
1/2 rød paprika i store betar
3 gulrøtter, kutta i betar
2 rødløk, kutta i båtar
ca. 8 amadinepoteter, kutta i betar, ikkje alt for store
raud pesto eller ev. grøn pesto
1 "mozzarellaball"
Serranoskinke
god olivenolje
maldonsalt
nykverna pepar
italiensk krydderblanding eller provencekrydder
2 vårløk, kutta
litt sitronsaft
litt fersk oregano og rosmarin

Set bakaromnen på 200 grader. Del svinetfileten nesten i to på langs. Smør på raud pesto, mykje eller lite alt etter kva du ynskjer. Del mozzarellaosten i skiver og legg på fileten. Ha so på litt italiensk krydderblanding eller provencekrydder alt etter kva du har. Legg fileten sammen igjen og surr spekeskinke rundt til du har dekt fileten. Ha litt olivenolje i ei ilfast form. Legg i fileten. Ha deretter i poteter, gulrøtter, rødløk, paprika. Ringle på litt meir olivenolje og bland litt. Strø litt maldonsalt på grønsakene. Kvern over litt pepar. Ha på litt oregano og rosmarin og ein skvis med sitron. Set det i bakaromnen. Etter 10 min., legg på lokk eller folie. Steik vidare i 30 min. til. Ta so av loket eller folien og ha på vårløken og steik vidare i ca.10 min. Ta fileten ut av forma og del opp i skjever, legg det so tilbake i forma og server. Hugs å få med den gode krafta!

  Det var det eg hadde på hjartet i dag. ;o))


1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...