tirsdag 28. januar 2014

Mariann si tomatsuppe


I går var det berre eg og husbonden som skulle ha middag og då vart det ei heimelaga tomatsuppe med foccacia. Foccaciadeiga laga eg før eg gjekk på jobb om morgonen so ho hadde stått og godgjort seg heile dagen. Det fyrste eg gjorde når eg kom heim var å få ho til etterheving. Her er foccaciaen klar for omnen.

Suppeoppskrifta kjem her:

MARIANN si TOMATsuppe
ca 3 pers.

3 sjalottløk
¼ chili uten frø(den eg hadde var stor)
2 fedd kvitløk
1 kyllingbuljongterning
2 boksar knust tomat, eg brukte Mutti sine
4 dl vatn
1 liten neve med fersk, hakka oregano og timian
1 knivsodd smoked paprika krydder
2 dl matfløyte

Finhakk sjalottløk, chili og kvitløk. Ha litt olje i ei gryte og fres sjalottløk, chili og kvitløk til løken blir blank. Ha på knut tomat, vatn og smuldre i buljongterningen. Ha i ein liten neve med fersk, hakka oregano og timian.Det går nok bra med tørka krydder om du ikkje har ferske krydderurter. Litt nykverna pepar, litt havsalt og ein knivsodd smoked paprikakrydder. Smak deg fram. La det småkoke i ca. 20 min, ha i matfløyta og la det koke med dei siste 10 min. Viss ein ynskjer suppa glattare kan ein køyre den litt med ein stavmiksar.

Server med egg og parmesanost eller det du måtte ynskje. Hugs eit godt brød til :)) gjerne ein god foccacia.

Eg var i Bergen i helga og her er det eg handla med meg heim ;))

Eg har lenge vore på jakt etter Emmermjølet til Holli Mølle, dessverre er det ingen i Førde som har det. Eg har i alle fall ikkje funne det. Var difor godt fornøgd når eg fann det på tur til by'n. So då blei det mjøl og litt olivenolje som blei med heim og eg var godt fornøgd med da.

Måtte jo lage eit lite testbrød, brukte berre litt av det grovmalte Emmermjølet i brødet og brødet vart veldig godt. Skal ha i meir neste gong. Her er oppskrifta på testbrødet mitt:

TESTBRØD av EMMERmjølet

50 gr sesamfrø
100 gr Emmermjøl, grovmalt
400 gr kveitemjøl
12,5 gr gjær(1/4 pk fersk)
1 ts honning
2 ss tyrkisk yoghurt
2 ss god olivenolje
2,5 dl lunka vatn
1 ts havsalt

Rist sesamfrø i tørr steikepanne, til dei får litt farge. Avkjøl dei. Ha gjær, honning, olivenolje, yoghurt og lunka vatn i ein bolle. Bland litt. Ha i mjøl, frø, salt og elt godt i miksaren til du har ei glatt fin deig.
Set til heving til dobbel storleik, tar ca eit par timar. Ha evt. meir gjær i viss du har lita tid. Når deiga er heva tar du ho ut på bordet og eltar/formar ho lett til ein stor bolle, la ho ligge på bordet tildekka ein 20-30 min. Form so til eit lite brød og legg i ei lita brødform, fukt brødet og strø på litt sesamfrø viss du ynskjer. Etterhev ca. 30 min. Eg steikte det fyrst 5 min. på 250 gr og so skrudde eg ned til 190-200 gr og steikte det ferdig, ca 40 min. Eg pleier banke på det og sjekke lyden før eg tar det ut.

Det var kjøkkenkosen i går.


Yes, då skal eg kose meg og la meg inspirere av nokre flotte bøker. Gledar meg! :o))






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...