torsdag 23. januar 2014

Heimelaga pasta og bologne av høgrygg

Heisann! Trudde eg skulle rekke å legge ut oppskrifta på bologne av høgrygg og heimelaga pasta i går kveld, men det vart for seint. No er ho i alle fall klar. Eg pleier å lage denne retten i helga sidan han tek litt tid og det vert for tidkrevande etter jobb, då blir det i alle fall sein middag. No hadde heimelaga pasta og kjøttsaus stått lenge på ynskjelista heime so då bestemte eg meg for å lage kjøttsausen nesten ferdig på tysdag og pasta på onsdag etter jobb.


Oppskrifta fant eg i eit matblad ifjor ein gong, trur det var i Tara smak. Har gjort litt endringar som vanleg :))

BOLOGNE AV HØGRYGG
6 pers.

3 gule løk
3 + 2 fedd kvitløk
½ chili uten frø
3 gulrøtter
600-800 gr høgrygg(evt. biffstrimlar)
150-200 gr bacon
2 ss oksefond(evt. ein kjøttbuljongterning)
4 dl vatn
2,5 dl rødvin
2 boksar hermetiske tomatar
¼ krukke fersk basilikum
nykverna pepar
salt

Skrel og hakk 3 kvitløk og løk. Finhakk chilien. Skrel gulrøtene og skjær dei i terningar. Skjær kjøtet i strimlar og strimle baconet. Ha litt olje eller smør på steikepanna, brun kjøtet, litt og litt. Ha det over i ei gryte. Steik so bacon, løk, kvitløk og chilien i eit par minutt. Tøm det over i gryta. Ha i gulrot, fond evt. ein buljongterning, vatn, rødvin og tomatar. Smak til med salt og pepar. Kok opp og la det småkoke i iallefall 1,5 time. Rør om av og til. Eg syntest den vart litt tynn, skulle nok ha kokt utan at loket var heilt på slik at dampen fekk kome ut og ikkje forsvann ned i gryta og vart til vatn. Det har eg nok gjort tidlegare. So eg hadde i 2 ss maisenna utblanda i litt vatn. Neste gong skal eg begynne med litt mindre vatn og heller spe mot slutten. Grovhakk basilikumen og 2 fedd kvitløk og rør det i gryta rett før servering. Smak til med evt. meir salt og pepar. Riv parmesanost i ei skål. Server sausen med pasta og revet parmesan. Og for ikkje å gløyme eit godt brød, baguettar eller liknande. 

Deiga til baguettane rørte eg i saman i full fart før eg gjekk på jobb onsdag morgon. Det skulle gå fort og eg fekk ikkje tida å notere ned oppskrifta, det er eg håplaus med på brødeiger. Då tar eg litt av det og litt av det. Skal skjerpe meg. Eg hadde i alle fall i kveitemjøl, solsikkekjerner, sesamfrø og litt tørka persille. Berre litt tørrgjør, kaldt vatn, litt tyrkisk yoghurt og litt god olivenolje.
Deiga var fint heva når eg kom heim. Eg tok deiga ut på bordet, delte den i to og rulla/strekte deiga forsiktig ut og snurra ho litt og la dei i baguettforma mi. Forsiktig slik at ikkje lufta skulle gå ut av deiga. Strødde på litt mjøl og etteheva i ca. 30 min. Pleier varme opp omnen til ca 240-250 gr og steike dei fyrst 5 min. på det og so skrur eg ned omnen til 200 gr og steiker 20 min til. Legg gjerne på litt aluminiumsfolie på slutten slik at dei ikkje skal bli for mørke.

Tysdag gjorde eg altså ferdig kjøttsausen bortsett frå å ha i basilikum og siste fedda med kvitløk, det gjorde eg på onsdag når eg varma han oppatt.

Onsdag etter jobb var det berre å hive seg rundt med pastaen.

Utgangspuktet for pastadeiga er 1 egg og 100 gr mjøl pr person.(har eg lese)  Det blir no rikeleg. Eg laga av 4 egg og 400 gr mjøl og det hadde nok vore nok til 6 personar. Eg brukar italiensk mjøl som blant anna er berekna til pasta, og er veldig fornøgd med da, har aldri laga med noko anna faktisk. Eg juksar litt og blandar egg og mjøl i miksaren til eg har ein deigklump og so set eg i gong og elte sjøl. Synest det er so grisete med å blande egga i mjølet på bordet. Deiga skal jobbast godt før ein legg ho i kjøleskåpet, minst ein halvtime. Eg er ingen ekspert på pasta so det er sikkert lurt å lese kokebøker eller andre bloggar før ein set i gong viss ein ikkje har gjort det før. Etter å ha fått hjelp av husbonden til å sveive pastamaskina var det berre å ha panna med kokande vatn og salt klar. Då må alt anna vere klart. Bordet dekka, brød, smør og pastasausen komt på bordet. Det tar berre ca 3 min. å koke den nylaga pastaen. So er det berre å ause opp og kose seg.


Det vart ein heil masse, kanskje har du dotte av lasset for lenge sidan? Viss ikkje er dette å anbefale i helga! Lagar du tiramisu til dessert vert det ein skikkeleg italiensk aften! ;))






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...