søndag 17. februar 2013

Snart vinterferie.....


Kjenner at det skal bli deilig med eit par fridagar i slutten av neste veke. Akkurat no er vêret skikkeleg elendig, men vi har no hatt knallvêr lenge og meldingane for neste veke er ikkje so verst. Men eg stolar ikkje på dei, typisk med dårleg vêr i vinterferien. Har veldig lyst til å reise på hytta og bake litt og kanskje få nyte sola. Vi får sjå kva det blir til. Vi var oppe ein tur forrige søndag for å sjå til at alt var ok. Vêret var nydelig og her kjem nokre bilete.
Må berre ta med eit par bilete eg tok i bilen. Sat og irritert meg over at det var is inne i fronttruta på bilen og at det tok lang tid før det forsvant(vi måtte låne ein bil då dynamoen på vår var kaputt, heldigvis reklamasjon), men so begynte eg å studere på isen og den var jo kjempeflott, verkeleg verdt ein studie og nokre bilete.


Det har vore arbeidshelg. Dvs. at eg er ferdig kl 14.00 på laurdag, medan husbonden jobbar frå laurdagskveld til rundt kl 04.00 natt til søndag. Laurdag ettermiddag går som regel med på kjøkkenet for å lage ein god middag før han skal på jobb. Har sete og kikka i diverse gamle interiør-/matblad og har funne nokre oppskrifter eg har lyst til å prøve ut. Laurdag vart dette testa ut:
Tomatsuppa var heilt ok, ikkje sånn supergod, men foccaciasnurrane var nydelige og ville vore super til eit ostebord! Bileta er ikkje heilt gode, alt for dårleg lys som vanleg og so stod kamerat på feil innstilling og det oppdaga eg litt for seint....

Oppskrifta på "foccaciasnurrane" er:(funne i tara smak okt/nov 2012)

8 stk porsjonsfoccaia
150 gr pistajnøtter uten skal
25 gr fersk gjær
3 dl lunka vatn
5 dl kveitemjøl til finbakst(300 gr), eg brukte vanlig kveitemjøl
2 dl durumkveite(130 gr)
+ 1/2 dl til utbaking
2 +2 ss olivenolje
1 1/2 ts salt
2 kvister fersk rosmarin
1/2 havsalt

Hakk nøttene

Smuldre gjæren i ein bakebolle. Ha i lunka vatn og rør til gjæra er oppløyst. Sikt i mjølet, og ha i halvparten av nøttene (eg skal ha 3/4 av nøttene i deiga neste gong), olje og salt. Arbeid saman til ei laus deig, bruk gjerne kjøkkenmaskin, i ca 5 min. La deiga heve tildekka på ein lun stad i ca 30 min.

Ha deiga ut på mjølet underlag. Skjær i åtte like store betar med deiskrape eller kniv. Form dei til ganske lange rektangler. Vri dei lett og legg brøda på bakeplate med bakepapir på. La dei etterheve i ca. 20 min.

Set omnen på 225 grader.

Pensle med 2 ss olivenolje over brøda. Trykk ned små groper i dei med fingertuppane.
Plukk blada av rosmarinen og grovhakk dei. Dryss rosmarin og resten av nøttene og havsalt over brøda. La dei stå 5 min.

Steik brøda midt i omnen til dei har fått fin farge, det tar ca 15 min.

Eg smurte litt krydderost på dei, og hadde litt spekepølse inni,(Tind har ei nydelig spekepølse med sydlandske urter, kan verkeleg anbefalast) og det vart kjempegodt. Desse brød skal eg lage seinare, dei var gode og kan brukast både til mat eller åleine med godt fyll i.

Fann ut at vi måtte ha litt dessert også :))

Held på med eit tredje sokkepar, det burde eg ikkje ha gjort! Det går veldig seint når ein begynner å bli lei.... men eg skal skjerpe meg og bli ferdig i løpet av eit par dagar. Har lyst å byrje på noko nytt ;) Laurdagkvelden vart tilbringa i ro og fred, heilt åleine.
Elles so må eg berre ta med bilete av den nydelige orkideen vi fekk med Anita og co. Den står på salongbordet og er eit flott syn. Tusen takk!!

Ynskjer alle ein super søndag!!

Mariann :o))

2 kommentarer:

  1. Heisann!
    Fine bilete!!! Både av flott natur og av god mat.... :)
    Håpar det vert nokre fine dagar no, ser slik ut på meldingane. Ønsker deg fine fridagar, no er det påan igjen for meg i morgon...Mine fridagar har gått med til å vere SKIKKELEG SNYLTINGS!!! Kor irriterande....kan knapt hugse å ha vore SÅ tett i topplokket før...
    Blei litt amputert å vere i by'n òg då, men sånn er det-
    God vinterferie, snakkast snart igjen!
    ;)

    SvarSlett
  2. Vakre vinterbilder og som alltid - bilder av dine lekre fristelser. Håper alt står bra til, regner med at du er like produktiv som alltid. Jeg laget foccacio etter din oppskrift i påska. Snadder - den falt virkelig i smak du :D

    Ønsker deg ei flott helg, Mariann!
    Eli Kristin

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...